مراحل تهیه ماکارونی اسپایسی با سویا

ابتدا بذارین سویا برای مدت 30 دقیقه توی آب ولرم بمونه.

بعد پیاز رو خورد یا رنده کرده و با روغن سرخ میکنیموقتی پیاز خوب طلایی شد، زرچوبه رو میریزیم و سویا رو هم که آبکش کردیم و خوب آبشو گرفتیم اضافه میکنیم. (میتونیم آب سویا رو با فشار دادنشون توی دستمون خوب بگیریم)

حالا سویا رو با پیاز حدود 10 دقیقه تفت میدیم تا کمی سرخ بشه و خامیش گرفته بشه. بعد پاپریکا و آویشن رو اضافه کرده و باز حدود 10 دقیقه دیگه تفتشون میدیم.

در نهایت رب گوجه، فلفل دلمه ای، پودر فلفل سیاه و نمک رو اضافه کرده و مواد رو باز تفت میدیم تا مزه خامی رب گوجه گرفته بشه و فلفل دلمه ای هم نرم بشه. حالا مایع ماکارونی آماده اس.

قبل از هرچیز قابلمه متوسطی رو پر از آب کنید و بذارید روی حرارت تا به جوش بیاد. بعد از اینکه به جوش اومد مقداری نمک و روغن درون آب بریزید و ماکارونی ها رو اگه خواستید دو تکه کنید و اگه نخواستید درسته در آب جوش بریزید و زمان بگیرید  بعد از ۱۰ دقیقه آبکش کنید و روش آب سرد بگیرید و کنار بگذاربد.

بعد ماکارونی رو آبکش کرده و با مایه مخلوطش میکنیم. بهتره مخلوط کردن مایه با ماکارونی رو در دو مرحله انجام بدیم تا مواد یکدست مخلوط بشن. به این صورت که در هر مرحله در یک کاسه بزرگ نصف ماکارونی، نصف مایع ماکارونی و یک قاشق سس گوجه تند(در صورت تمایل) و نصف فنجون آب رو خوب با هم مخلوط کنیم.

حالا درون یک قابلمه کمی روغن میریزیم و سیب زمینی ها رو حلقه کرده و کف قابلمه میچینیم و مواد مخلوط شده رو روی سیب زمینی ها ریخته و دم میذاریم تا ماکارونی خوب پخته و ته دیگ سیب زمینی هم برشته بشه.

بعد از 30 الی 45 دقیقه ماکارونی دم کشیده و آماده سرو هستش.

نوش جان